Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Czytaj więcej

Finanse i faktury

WAŻNE!

Studia podyplomowe możesz opłacić samodzielnie (por. punkt 1) lub przez inny podmiot finansujący, którym może być Twoja jednoosobowa działalność gospodarcza, pracodawca lub inna instytucja (por. punkt 2). Jeśli chcesz otrzymać fakturę na firmę musisz podpisać umowę trójstronną.

Faktury wystawia się maksymalnie do 3 miesięcy po wpłacie.

Umowy najlepiej pobrać z systemu IRK i uzupełnić, przed ich dostarczeniem do sekretariatu. Można je też znaleźć w zakładce WAŻNE DOKUMENTY.

1. Umowa dwustronna o warunkach odpłatności za studia podyplomowe przy samodzielnym opłacaniu studiów przez Słuchacza oraz faktura na dane Słuchacza:

  • Umowa podpisywana między Słuchaczem oraz Uniwersytetem Warszawskim, figurującym w umowie jako „Uczelnia”, reprezentowanym przez Dziekana Wydziału Psychologii UW.
  • Umowa w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach (jednym dla Słuchacza, jeden dla Uczelni), podpisywana jest przez Słuchacza podczas składania kompletu dokumentów w procesie rekrutacji.
  • Po podpisaniu umowy dwustronnej, Słuchacz może otrzymać fakturę za naukę na studiach podyplomowych wystawioną na dane Słuchacza. Prośbę o wystawienie faktury Słuchacz zgłasza każdorazowo (mailowo lub osobiście) do sekretariatu studiów podyplomowych wypełniając wniosek o wystawienie faktury. Faktury wystawiane są zawsze na dane słuchacza.
  • Po podpisaniu umowy dwustronnej nie ma możliwości otrzymania faktury na dane firmy/ pracodawcy/ instytucji/ własnej działalności gospodarczej.

2. Umowa trójstronna o warunkach odpłatności za studia podyplomowe przy całościowym lub częściowym opłacaniu studiów przez Podmiot finansujący oraz faktura na dane Podmiotu finansującego:

  • Umowa podpisywana między Słuchaczem, Podmiotem finansującym oraz Uniwersytetem Warszawskim, figurującym w umowie jako „Uczelnia”, reprezentowanym przez Dziekana Wydziału Psychologii UW.
  • W przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej, Słuchacz podpisuje Umowę w imieniu własnym (jako Uczestnika) oraz właściciela działalności (jako Podmiot Finansujący).
  • Umowa w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, (jednym dla Słuchacza, jednym dla Podmiotu finansującego oraz jednym dla Uczelni), podpisywana jest przez Słuchacza podczas składania kompletu dokumentów w procesie rekrutacji.
  • Faktury na dane Słuchacza z danymi Podmiotu finansującego jako płatnika podane w umowie trójstronnej wystawiane będą po zgłoszeniu tego przez  Słuchacza, który jednorazowo uzupełnia odpowiedni Wniosek o fakturę i przesyła go do sekretariatu. Konieczne jest każdorazowe zgłoszenie zapotrzebowania na fakturę, najlepiej niezwłocznie po wpłacie.
  • Faktury wystawiane są zawsze na dane Słuchacza – Uczestnika z danymi Podmiotu finansującego wskazanego jako płatnika.
  • W razie potrzeby i na, każdorazowy, wniosek Uczestnika Uczelnia może wystawić fakturę pro forma.

Opłaty Słuchacz wnosi na swój indywidualny numer konta, który znajduje się w systemie USOSweb (jak się zalogować?). W systemie tym znajdzie też informacje o terminach płatności i naliczanych odsetkach za nieterminowe wpłaty.

WAŻNE!

Uczelnia podlega ustawie o finansach publicznych, jest więc zobligowana do naliczania odsetek za każdy dzień spóźnienia z opłatą. Dniem spłaty jest zaksięgowanie czesnego na koncie uniwersyteckim (nie dzień przelewu!). Prosimy pamiętać, że systemy informatyczne i księgowe uniwersytetu potrzebują co najmniej jeden dzień roboczy do zarejestrowania wpłaty. Sugerujemy wnoszenie opłaty za czesne co najmniej na kilka dni PRZED terminem.