Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Czytaj więcej

Psychologia w coachingu – zaawansowany program dla coachów i mentorów

O studiachRekrutacjaCzesneProgram studiówTerminy zjazdówWykładowcy
Jeśli chcesz być ekspertem i kreatorem własnych działań i technik coachingowych to te studia są właśnie dla Ciebie. Współczesna wiedza psychologiczna to źródło pomysłów i zastosowań

dr hab. Mirosława Huflejt-Łukasik prof. ucz. kierowniczka studiów

Rekrutacja trwa od 15.07 do 18.09!

Psychologia w coachingu – zaawansowany program dla coachów i mentorów

Studia są zaawansowanym programem dla coachów oraz profesjonalnych mentorów (którzy mają ukończone szkolenie także w coachingu), będące z jednej strony uzupełnieniem i pogłębieniem rozumienia procesów psychicznych zachodzących w kliencie coachingu, czyli sposobem na podniesienie wiedzy psychologicznej praktykującym coachom. Z drugiej dodają ram naukowych dla praktyki coachingowej. W szczególności celami studiów jest podniesienie umiejętności uczestników w poniższych obszarach:

  • Coaching jako metoda,
  • Psychologia emocji i motywacji,
  • Psychologia poznawcza,
  • Proces i mechanizmy zmiany w coachingu,
  • Psychologia rozwojowa,
  • Emocje, motywacja wewnętrzna i motywowanie w coachingu,
  • Fenomeny poznawcze w coachingu,
  • Neuronauka,
  • Uważność – zastosowania w coachingu,
  • Psychologia rozwojowa w coachingu,
  • Psychologia różnic indywidualnych,
  • Różnice indywidualne w coachingu,
  • Psychologia społeczna,
  • Zjawiska psychologii społecznej w coachingu,
  • Psychologia organizacji i pracy,
  • Coach w organizacji,
  • Podstawy psychopatologii,
  • Superwizja coachingu
  • Coaching a  psychoterapia – klient czy pacjent.

Dla kogo

Na studia “Psychologia w coachingu-zaawansowany program dla coachów i mentorów” zapraszamy osoby, które:

    • chcą oprzeć swoją praktykę coachingową na aktualnej wiedzy psychologicznej,
    • szukają zaawansowanych szkoleń coachingowych,
    • szukają oferty edukacyjnej, która pomoże im być bardziej efektywnymi i poszerzyć sposoby pracy, również w kontekście pracy mentoringowej, tutoringowej,
    • są absolwentami studiów wyższych (magisterskich lub licencjackich), niezależnie od ukończonego kierunku studiów,
    • mają UKOŃCZONE SZKOLENIE CERTYFIKACYJNE W COACHINGU lub studia podyplomowe dające możliwość wykonywania roli coacha, albo ukończone szkolenie lub studia w  coachingu i mentoringu łącznie.

O metodzie

Istniejące na rynku oferty edukacyjne dla coachów dotyczą w większości  podstawowego szkolenia coachów, w których psychologia jest traktowana jako element. Proponowane studia są z jednej strony uzupełnieniem i pogłębieniem rozumienia procesów psychicznych zachodzących w kliencie coachingu, czyli sposobem na podniesienie wiedzy psychologicznej praktykującym coachom. Z drugiej dodają ram naukowych dla praktyki coachingowej. Tym samym pozwalają na dalszy rozwój w roli zawodowej, w tym podejmowanie działań, które są zaawansowane w stosunku do umiejętności i treści uzyskanych na podstawowym szkoleniu do roli coacha.

Nasza oferta zaawansowanego kształcenia dla coachów oraz profesjonalnych mentorów (którzy mają ukończone szkolenie także w coachingu)  opiera się na psychologii jako nauce. Podczas każdego z warsztatów podejmowane będą ćwiczenia z zakresu interwencji coachingowych odwołujące  się do danego obszaru wiedzy psychologicznej, a ponadto seminaria i  warsztaty będą miały też zawartą  część superwizyjną, polegajacą  na omawianiu przypadków w pracy coachingowej.

O studiach – w skrócie

  • zaawansowany program dla coachów i mentorów
  • 2 semestry
  • 224 godziny dydaktyczne
  • zjazdy średnio co 2 tygodnie
  • zajęcia w soboty i niedziele
  • absolwent otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych na UW
Limit miejsc

Limit miejsc: 51

Na studia będą przyjmowane osoby posiadające wykształcenie wyższe (magisterskie lub licencjackie). O przyjęciu decydować będzie kolejność zgłoszeń oraz na podstawie złożonych dokumentów potwierdzających odbyte szkolenie wraz z opisem jego programu.  

Terminy
  • Termin rekrutacji: 15.07.2025 – 18.09.2025
  • Rozpoczęcie studiów: 11 października 2025

 

 

Czesne w roku akademickim 2025/2026

Czesne za rok akademicki można opłacić na trzy sposoby.

Jednorazowo za cały rok akademicki:

15 500 PLN – płatność do 30.09.2025 r.

W dwóch ratach:

I rata:  8 040 PLN – płatność do 30.09.2025
II rata: 8 040 PLN – płatność do 31.01.2026 r.

Łącznie: 16 080 PLN

W czterech ratach:

I rata: 4 135 PLN – płatność do 30.09.2025 r.
II rata: 4 135 PLN – płatność do 30.11.2025 r.
III rata: 4 135 PLN – płatność do 31.01.2026 r.
IV rata: 4 135 PLN – płatność do 30.03.2026 r.

Łącznie: 16 540 PLN

Prosimy o wpłaty w wyznaczonych datach, najlepiej kilka dni przed upływającym terminem. System finansowy UW potrzebuje kilku dni na zaksięgowanie wpłaty.  Jako instytucja publiczna jesteśmy zobligowani do naliczania odsetek za nieterminowe wpłaty.

Faktury

Faktury wystawia się maksymalnie do 3 miesięcy po wpłacie.

Regulamin umów o warunkach odpłatności za studia podyplomowe oraz wystawiania Faktur VAT za czesne na studiach podyplomowych na Wydziale Psychologii UW

1. Umowa dwustronna o warunkach odpłatności za studia podyplomowe przy samodzielnym opłacaniu studiów przez Słuchacza oraz FV na dane Słuchacza:

  • Umowa podpisywana między Słuchaczem oraz Uniwersytetem Warszawskim, figurującym w umowie jako „Uczelnia”, reprezentowanym przez Dziekana Wydziału Psychologii UW.
  • Umowa w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach (jednym dla Słuchacza, jednym dla Uczelni), podpisywana jest przez Słuchacza podczas trwania rejestracji na studia.
  • Po podpisaniu umowy dwustronnej, Słuchacz może otrzymać fakturę za naukę na studiach podyplomowych wystawioną na dane Słuchacza. Prośbę o wystawienie faktury Słuchacz zgłasza każdorazowo (mailowo lub osobiście) do sekretariatu studiów podyplomowych wypełniając wniosek o wystawienie faktury. Faktury wystawiane są zawsze na dane słuchacza.
  • Po podpisaniu umowy dwustronnej nie ma możliwości otrzymania FV na dane firmy/ pracodawcy/ instytucji/ własnej działalności gospodarczej.

2. Umowa trójstronna o warunkach odpłatności za studia podyplomowe przy całościowym lub częściowym opłacaniu studiów przez Podmiot finansujący oraz FV na dane Słuchacza z  Podmiotem finansującym jako płatnikiem:

  • Umowa podpisywana między Słuchaczem, Podmiotem finansującym oraz Uniwersytetem Warszawskim, figurującym w umowie jako „Uczelnia”, reprezentowanym przez Dziekana Wydziału Psychologii UW.
  • W przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej, Słuchacz podpisuje Umowę w imieniu własnym oraz właściciela działalności.
  • Umowa w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, (jednym dla Słuchacza, jednym dla Podmiotu finansującego oraz jednym dla Uczelni), podpisywana jest przez Słuchacza w trakcie trwania rejestracji na studia.
    Faktury VAT na dane Słuchacza z danymi Podmiotu finansującego jako płatnika podane w umowie trójstronnej wystawiane będą po zgłoszeniu tego przez  Słuchacza, który uzupełnia odpowiedni wniosek i przesyła go do sekretariatu. Konieczne jest każdorazowe zgłoszenie zapotrzebowania na fakturę, najlepiej niezwłocznie po wpłacie.  
  • Faktury wystawiane są zawsze na dane Słuchacza z danymi Podmiotu finansującego wskazanego jako płatnika.

Studia liczą 224 godziny dydaktyczne, w tym 68 godzin wykładów oraz 156 godziny warsztatów. Jest to zaawansowany program dla coachów i mentorów, chcących zdobyć dodatkową wiedzę psychologiczną, którą będą mogli wykorzystać w pracy z klientami.

Zasady ukończenia studiów

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych przez słuchacza jest zaliczenie wszystkich zajęć (uzyskanie 38 punktów ECTS) i uzyskanie pozytywnych ocen z 8 testów. Ocena końcowa ustalana będzie na podstawie średniej uzyskanej w 8 testach kończących wykłady.

Słuchacz może opuścić tylko dwa zjazdy warsztatowe.

Istnieje możliwość odrobienia opuszczonych zjazdów z kolejną edycją.

Program studiów

Coaching jako metoda | dr hab. Mirosława Huflejt-Łukasik, prof. ucz.

wykład – 4 godziny, 1 ECTS

Celem wykładu jest pogłębione zapoznanie słuchaczy z coachingiem jako metodą wspierania w rozwoju ludzi i organizacji. Wykład dostarcza wiedzę o coachingu i innych metodach czy rolach społecznych, które mają punkty wspólne z coachingiem. Pokazuje jakie są źródła coachingu oraz jego podstawy w psychologii.

Psychologia emocji i motywacji | dr Dorota Kobylińska

wykład – 12 godzin, 3 ECTS

Podstawowym celem wykładu jest zapoznanie słuchaczy z wiedzą na temat uwarunkowań, natury i konsekwencji procesów emocjonalnych i motywacyjnych w życiu człowieka. Przedstawione zostanie rozróżnienie na refleksyjne i automatyczne systemy emocji i motywacji. Omawiane zjawiska będą analizowane zarówno z perspektywy badań i teorii psychologicznej, jak i w kontekście codziennego funkcjonowania człowieka oraz potencjalnych zastosowań przekazywanej wiedzy w praktyce zawodowej i w relacjach interpersonalnych.

Psychologia poznawcza | dr Dorota Kobylińska

wykład – 12 godzin, 3 ECTS

Wykłady mają na celu przybliżenie uczestnikom wiedzy psychologicznej (popartej wynikami badań naukowych) z zakresu wybranych procesów poznawczych. Opisywane będą głównie mechanizmy poznania społecznego, które uczestnicy mogą identyfikować w swoim codziennym życiu zawodowych i prywatnym. Uzyskana wiedza może przydać się w lepszym rozumieniu procesów spostrzegania, interpretowania sytuacji czy podejmowania decyzji.

Proces i mechanizmy zmiany w coachingu | dr hab. Mirosława Huflejt-Łukasik, prof. ucz.

seminarium – 10 godzin, 2 ECTS

Seminarium ma na celu omówienie sposobów pracy w ramach coachingu, elementów procesu oraz powiązań zjawisk z oddziaływaniami w ramach interwencji (pytań, technik).

Psychologia w coachingu | dr hab. Mirosława Huflejt-Łukasik, prof. ucz., dr Jan Jędrzejczyk, mgr Piotr Pawłowski

seminarium – 10 godzin, 2 ECTS

Seminarium ma na celu przedstawienie rozwijającej się na świecie dziedziny psychologii coachingu, omówienie dotychczasowych badań nad coachingiem oraz wskazanie jak wiedza naukowa może przysłużyć się coachowi.

Emocje, motywacja wewnętrzna i motywowanie w coachingu | dr hab. Mirosława Huflejt-Łukasik, prof. ucz., dr Jan Jędrzejczyk
warsztat – 30 godzin, 4 ECTS

Warsztat ma na celu powiązanie wiedzy akademickiej dotyczącej emocji i motywacji z praktyką coachingu. Ma zwiększyć świadomość mechanizmów leżących u podstaw technik pracy z emocjami oraz świadomość konsekwencji zmian w tym zakresie. Warsztat ma też na celu pogłębienie wiedzy w zakresie psychologii motywacji, w szczególności zrozumienie mechanizmów leżących u podstaw osiągania celów i zjawisk temu towarzyszących oraz zdobycie umiejętności praktycznego wykorzystania tej wiedzy w coachingu.

Fenomeny poznawcze w coachingu
warsztat – 10 godzin, 2 ECTS

Celem warsztatu jest powiązanie wiedzy na temat psychologii poznawczej z praktyką coachingu. Poruszone zostaną następujące podane niżej zagadnienia.

Neuronauka | dr hab. Agnieszka Pluta
seminarium – 4 godzin, 1 ECTS

Podstawowym celem seminarium jest wprowadzenie do głównych zagadnień neunonauk, głównych obszarów problemowych oraz metod badawczych. Słuchacze zdobędą wiedzę na temat interdyscyplinarnego charakteru neunonauk oraz jej związków z naukami ścisłymi, neuropsychologią, psychologią społeczną itp. Słuchacze nauczą się krytycznie analizować wyniki badań z zakresu neuronauk dostrzegając możliwości oraz ograniczenia metod badawczych stosowanych przez neuronaukowców.

Uważność – zastosowania w coachingu | dr Jan Jędrzejczyk
warsztat – 6 godzin, 1 ECTS

Celem warsztatu jest zapoznanie uczestników z koncepcją uważności, a także samowspółczucia. Przedstawione zostaną wyniki badań dotyczących zrozumienia mechanizmów, które są pomocne w zarządzaniu emocjami i osiąganiu celów. Dostarczone zostanie doświadczenie różnych form praktyki uważności, a także samowspółczucia.

Superwizja coachingu | dr hab. Mirosława Huflejt-Łukasik, prof. ucz., dr Jan Jędrzejczyk, mgr Piotr Pawłowski
warsztat – 6 godzin, 2 ECTS

Psychologia różnic indywidualnych | prof. dr hab. Bogdan Zawadzki
wykład – 8 godziny, 2 ECTS

Przedmiotem wykładu będzie przedstawienie w zarysie historii oraz najnowszych ustaleń badawczych psychologii temperamentu oraz zagadnień związanych ze stylami poznawczymi. Przedstawiona zostanie również rola temperamentu i stylów poznawczych w codziennym funkcjonowaniu człowieka.

Psychologia rozwojowa | dr hab. Grażyna Katra
wykład – 4 godziny, 1 ECTS

Przedmiotem wykładu będzie psychologia rozwoju człowieka w dorosłości – od późnej adolescencji do późnej starości.

Podstawy psychopatologii | mgr Piotr Pawłowski
wykład – 8 godzin, 2 ECTS

Wykłady będą przedstawiały podstawy psychologii klinicznej oraz symptomatologii.

Psychologia społeczna | dr Rafał Stefański
wykład – 12 godzin, 3 ECTS

Celem zajęć jest dostarczenie studentom podstawowej wiedzy z zakresu psychologii społecznej, a także ćwiczenie umiejętności przekładania wiedzy naukowej z zakresu psychologii społecznej na wnioski dotyczące funkcjonowania ludzi w organizacji.

Psychologia organizacji i pracy | dr Rafał Stefański
wykład – 8 godzin, 2 ECTS

Celem wykładu jest przegląd zagadnień psychologii organizacji i pracy, tworzący ramę i wprowadzenie do wykładów i warsztatów skoncentrowanych na specyficznych wyzwaniach funkcjonowania ludzi w organizacjach i umiejętnościach przydatnych w zwiększaniu efektywności i dobrostanu pracowników, zespołów, organizacji.

Różnice indywidualne w coachingu | dr Jan Jędrzejczyk, mgr Piotr Pawłowski
warsztat – 20 godzin, 3 ECTS

Celem warsztatu będzie pogłębienie zrozumienia związków między cechami osobowości i temperamentu a procesem i efektami coachingu, oraz wypracowanie krytycznego podejścia do narzędzi pomiaru cech i umiejętności.

Psychologia rozwojowa w coachingu | dr hab. Grażyna Katra
warsztat – 10 godzin, 2 ECTS

Celem warsztatu jest przede wszystkim przedyskutowanie zagadnień rozwojowych dotyczących osób dorosłych. Uczestnicy będą mieli okazję skonfrontować z wiedzą psychologiczną swoje doświadczenie zawodowe. Będzie tu także miejsce na przećwiczenie pewnych specyficznych umiejętności związanych ze sposobem kontaktowania się z osobami w różnym wieku.

Coaching a psychoterapia – klient czy pacjent | mgr Piotr Pawłowski
warsztat – 20 godzin, 3 ECTS

Celem zajęć jest zwiększenie świadomości różnic pomiędzy różnymi formami pomagania takimi jak coaching i psychoterapia, wyczulenie na symptomy zaburzeń sugerujących zaburzenie psychiczne oraz zasady współpracy pomiędzy różnymi specjalistami
Tematyka warsztatu obejmie następujące poniżej wymienione zagadnienia.

Zjawiska psychologii społecznej w coachingu | dr Rafał Stefański
warsztat – 22 godziny, 3 ECTS

Celem zajęć jest powiązanie zjawisk opisywanych w psychologii społecznej z praktyką coachingu związaną z pracą z zespołami oraz klientami indywidualnymi, zwiększenie zrozumienia procesów zachodzących miedzy ludźmi oraz możliwości wpływania na nie.

Coach w organizacji | dr hab. Mirosława Huflejt-Łukasik, prof. ucz., dr Jan Jędrzejczyk, mgr Piotr Pawłowski
warsztat – 10 godzin, 2 ECTS

W ramach zajęć omawiana będzie specyfika realizacji coachingu w organizacji – zastosowania i zasady realizacji projektu coachingu (przygotowanie i wdrożenie projektu). Dyskutowana będzie także postawa i działania coacha, przy wykorzystaniu przykładów i studiów przypadków. Celem zajęć jest wskazanie wypracowanych rozwiązań realizacji projektów coachingu w organizacjach. Omówione zostanie wpływ ustalonej współpracy z przedstawicielami organizacji oraz kontraktu z klientem zawieranego na początku coachingu, także związek umowy z firmą na usługę, kontraktu z klientem i zasad etycznych w coachingu na skuteczność realizacji coachingu. Pokazane zostaną różne konteksty wykorzystania coachingu w organizacji i specyfika ich realizacji.

 

Zastrzegamy sobie możliwość zmiany terminu zajęć z powodu nieprzewidzianych okoliczności (np. nagłej choroby wykładowcy).

Rok akademicki 2025/2026 – terminy zjazdów

Zajęcia standardowo odbywają się w godz. 9.30 – 12.45 i 14.15 – 17.30.

Semestr I     Semestr II    
11-12.10.2025 r. 21-22.02.2026 r.
25-26.10.2025 r. 07-08.03.2026 r.
15-16.11.2025 r. 21-22.03.2026 r.
29-30.11.2025 r. 11-12.04.2026 r.
13-14.12.2025 r. 25-26.04.2026 r.
10-11.01.2026 r. 09-10.05.2026 r.
24-25.01.2026 r. 23-24.05.2026 r.
07-08.02.2026 13-14.06.2026 r.

 

Plan studiów

Szczegóły już wkrótce

Kierownik studiów podyplomowych

dr hab. Mirosława Huflejt-Łukasik prof. ucz.

Kierowniczka Centrum  Zastosowań Psychologii UW, pracuje na Wydziale Psychologii UW, w  Katedrze Psychologii Biznesu i Innowacji Społecznych. W ramach pracy na UW pełniła także rolę eksperta ds. jakości kształcenia praktycznego oraz była koordynatorką merytoryczną modułu kompetencji w „Programie zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego” – programów kształcenia studentów w przedsiębiorczości oraz kierowniczką merytoryczną Akademii Liderów UW. Jest twórczynią metody rozwoju ludzi i organizacji Multi-Level Concept oraz Szkoły Coachingu i Pracy z Grupami MLC. Pionierka coachingu w Polsce, senior coach i superwizor coachingu. Laureatka nagrody „Skrzydła za dbałość o standardy coachingu” przyznanej przez środowisko coachów: Stowarzyszenie Coachów Polskich, Izbę Coachingu, ICF (International Coach Federation) i EMCC (European Mentoring and Coaching Council). Laureatka plebiscytu z okazji 10-lecia Izby Coachingu – statuetka za działania na rzecz etyki w pracy coacha. Także psychoterapeutka i superwizorka psychoterapii  (Europejski Certyfikat Psychoterapii – ECP, Polska Federacja Psychoterapii – PFP).

Od początku swojej aktywności zawodowej łączy pracę naukową z praktyką. Prowadzi badania m.in. nad efektywnością funkcjonowania a sposobami formułowania celów oraz nad skutkami i kosztami zmian. Autorka badań i artykułów naukowych z zakresu psychologii poznawczej,  osobowości,  społecznej, organizacji, klinicznej, a także artykułów popularyzujących coaching.

Ponad 30 lat pracuje z klientem indywidualnym oraz z zespołami, zarządami firm i kluczowymi menedżerami w organizacjach. Wspiera klientów konsultacjami specjalizując się w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, w tym pozyskiwaniem odpowiednich pracowników i efektywnością ich pracy, rozwiązywaniem problemów, także w obszarze wyznaczania kierunku firmy – wizji i strategii, planowania i wdrażania zmian w organizacji. Prowadzi coaching indywidualny i zespołów, a także szkolenia dotyczące tworzenia zespołów i kierowania nimi, rozwijające umiejętności z zakresu komunikowania się, rozwiązywania trudnych, konfliktowych sytuacji, organizowania czasu pracy, radzenia sobie ze stresem.

W swojej pracy jest nastawiona przede wszystkim na dostarczanie konkretnych, potrzebnych kompetencji oraz wspieranie potencjału istniejącego w ludziach. Zajmujące są dla niej te dziedziny i sytuacje, w których można twórczo zastosować psychologiczne metody dla budowania konkretnych, lepszych rozwiązań.

Wykładowcy

aut. Maciej Żegliński

prof. dr hab. Bogdan Zawadzki

Profesor doktor habilitowany, profesor zwyczajny Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, którego obszar badawczy łączy psychologię różnic indywidualnych z psychologią kliniczną.

Kierował pięcioma projektami badawczymi, w tym prestiżowym Grantem PL088 Mechanizmu Finansowego Islandii, Liechtensteinu i Norwegii oraz Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (2008-2011): „Psychologiczne przyczyny i następstwa wypadków drogowych” oraz Grantem Narodowego Centrum Nauki Maestro 3 2012/06/A/HS6/00340 (2013-2018): „PTSD: diagnoza, terapia, profilaktyka”.

Opublikował ponad 180 prac naukowych oraz wygłosił kilkadziesiąt prezentacji konferencyjnych dotyczących psychologii różnic indywidualnych, psychologii traumatycznego stresu, a także terapii i profilaktyki zaburzeń potraumatycznych. Był członkiem Uniwersyteckiej Komisji Akredytacyjnej (2004-2012), członkiem Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów (2013-2018), od roku 2019 do chwili obecnej należy do Rady Doskonałości Naukowej oraz od 2020 roku do Komitetu Psychologii Polskiej Akademii Nauk. Za osiągnięcia naukowe otrzymał dwukrotnie nagrody (2004 i 2007) Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, wielokrotnie Nagrody JM Rektora UW, a w 2018 roku za wkład w rozwój psychoterapii w Polsce został członkiem honorowym Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej.

W trakcie kariery akademickiej wypromował ponad 110 magistrów oraz 9 doktorów psychologii. Obok stałego recenzowania artykułów dla czasopism psychologicznych krajowych i zagranicznych, wykonał kilkadziesiąt recenzji awansowych (doktorskich,  habilitacyjnych, profesorskich) oraz był przewodniczącym ponad 70 komisji habilitacyjnych.

dr hab. Agnieszka Pluta

Doktor nauk społecznych, pracownik badawczo-naukowy na stanowisku adiunkta w Katedrze Neuropsychologii na Wydziale Psychologii UW oraz w Naukowym Centrum Obrazowania Biomedycznego Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu.

Prowadzi wykłady dla studentów psychologii oraz kognitywistyki. Członkini Stowarzyszenia Polish Alumni Association / U.S. State Department Exchange Programs. Jej zainteresowania naukowe skupiają się przede wszystkim wokół zagadnień neuropsychologii społecznej (social neuroscience), neuropsychologii klinicznej, wykorzystania nowoczesnych technik obrazowania biomedycznego (głównie techniki funkcjonalnego rezonansu magnetycznego oraz funkcjonalnej spektroskopii bliskiej podczerwieni) do badania neuronalnych korelatów procesów poznawczych. Stypendystka Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej oraz Komisji Fulbrighta.

Współautorka kilkunastu publikacji naukowych w krajowych i międzynarodowych czasopismach oraz kilkudziesięciu wystąpień konferencyjnych na konferencjach krajowych i międzynarodowych. Wykorzystuje techniki obrazowania pracy mózgu oraz metody behawioralne w celu poznania mechanizmów rozwoju teorii umysłu u dzieci typowo rozwijających się, z grupy ryzyka rozwoju zaburzeń ze spektrum autyzmu oraz dzieci głuchych, które są użytkownikami implantów ślimakowych.

dr hab. Grażyna Katra

Doktor nauk humanistycznych, psycholog wychowawczy i rozwojowy, pracownik badawczo – naukowy Katedry Psychologii Rozwojowej na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego.

Zajmuje się problematyką dorastania oraz kształtowania się przyszłościowej prospektowy czasowej i planowania życia przez młodzież. Jest autorką książki „Aktywność prospektywna młodzieży" (2008). W ostatnich latach zajmowała się negatywnymi i pozytywnymi zachowaniami ryzykownymi młodzieży i młodych dorosłych – ich uwarunkowaniami i rolą aktywności prospektywnej jako czynnika ochronnego. Ponadto zajmuje się procesem rozwoju i wychowania. Opracowała model roli zawodowej psychologa szkolnego (Katra, Sokołowska, red., 2021).

Ukończyła szkolenie w zakresie terapii skoncentrowanej na rozwiązanych ( I i II stopień) oraz w zakresie coachingu (MLC).
Od 2008 r. jest kierownikiem specjalizacji Psychologia Wychowawcza oraz pełnomocnikiem ds. kształcenia psychologicznego na specjalizacjach nauczycielskich UW. Pełni również funkcję przewodniczącej wydziałowej Komisji ds. Etyki Badań Naukowych. Od roku 2004 współpracuje z Biurem Rzecznika Praw Dziecka.

dr Dorota Kobylińska

Od roku 2003 adiunkt na Wydziale Psychologii UW (absolwentka tego wydziału oraz Zarządzania i Marketingu na SGH). Wykładowca, trener oraz coach biznesu.

Prowadzi zajęcia z zakresu psychologii osobowości, emocji i motywacji oraz pracy z grupą. Jej zainteresowania naukowe dotyczą głównie psychologii emocji (w tym: emocji nieświadomych oraz mózgowych mechanizmów emocji), regulacji emocji, wspierania rozwoju osobowości.

Brała udział w ponad trzydziestu psychologicznych konferencjach międzynarodowych i krajowych. Członek European Association of Social Psychology, Society of Personality and Social Psychology oraz Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej. Specjalizuje się w szkoleniach z komunikacji interpersonalnej, inteligencji emocjonalnej oraz motywacji.

dr Rafał Stefański

Doktor psychologii, trener umiejętności miękkich, konsultant, coach.

Jako pracownik Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego w latach 1988-1998 prowadził badania i zajęcia dydaktyczne w obszarach neuropsychologii społecznej, psychologii społecznej oraz psychologii organizacji i pracy. Od roku 1990 trener umiejętności miękkich (m.in. negocjacje i rozwiązywanie konfliktów, rozwiązywanie problemów, praca zespołowa, kierowanie i przywództwo). Jako konsultant wspiera organizacje w tworzeniu, wdrażaniu i rekonstrukcji systemów zarządzania zasobami ludzkimi. Pracuje jako coach, a także facylitator (sesji strategicznych, procesu rozwiązywania problemów, sesji kreatywności, budowania scenariuszy strategicznych a także debat i konsultacji społecznych). Jest autorem dydaktycznych gier symulacyjnych (negocjacje, podejmowanie decyzji, rozwiązywanie problemów, praca zespołowa). Prowadzi wykłady i ćwiczenia na Uniwersytecie Warszawskim, Politechnice Warszawskiej i Akademii Leona Koźmińskiego.

piotr pawłowski zdjęcie

mgr Piotr Pawłowski

Coach, trener i konsultant CC Innovation. Absolwent i pracownik Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył dwuletni kurs z zakresu wspierania rozwoju psychologicznego ludzi przy Ośrodku „Synapsis”. Certyfikat Mistrza NLP zdobył w Polskim Instytucie NLP. Posiada Europejski Certyfikat Psychoterapii (ECP). Certyfikowany coach MLC. Akredytowany coach i superwizor Izby Coachingu.

Współpracował z Warszawską Grupą Konsultingową Sp. z o. o. jako konsultant, członek zespołu prowadzącego audyty menedżerskie oraz kierownik projektu badań satysfakcji pracowniczej. Udziela konsultacji w obszarach dotyczących selekcji, rekrutacji, budowania zespołów.

Prowadzi coaching w organizacjach. Z menedżerami różnych szczebli pracował nad rozwojem konkretnych umiejętności menedżerskich, zarządzaniem emocjami, autoprezentacją. Z zespołami pracował nad rozwiązywaniem konfliktów, optymalizacją współpracy, tworzeniem wspólnej wizji. W coachingu osobistym wspierał klientów w procesie zmian życiowych, planowaniu ścieżki kariery, radzeniu sobie ze stresem.

Od wielu lat pracuje jako trener. Prowadzi szkolenia poświęcone nawiązywaniu kontaktu, przywództwu, asertywności, autoprezentacji, komunikacji interpersonalnej w sytuacjach problemowych, inteligencji emocjonalnej.

W Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego prowadzi zajęcia dla studentów specjalizacji „Psychoterapia” oraz warsztaty na studiach podyplomowych „Coaching w organizacji”, “Psychologia zarządzania personelem”, „Psychologia dla liderów”. Współpracował również ze Szkołą Wyższą Psychologii Społecznej jako wykładowca i trener, m.in. prowadząc zajęcia na studiach podyplomowych „Metodyka i psychologia zarządzania projektami”, “Praktyczna psychologia społeczna”, a także zajęcia z psychometrii na studiach magisterskich. W CC Innovation prowadzi m.in. zajęcia w ramach Szkoły Coachingu i Pracy z Grupami MLC.

W pracy z ludźmi nastawiony na wsparcie w poszukiwaniu nowych perspektyw i naukę umiejętności. Pamięta o sile pozytywnych emocji.

dr Jan Jędrzejczyk

Coach, trener, konsultant w CCInnovation, certyfikowany Coach MLC, psychoterapeuta w podejściu neurolingwistycznym, członek Intelligence Cognition Emotion LAB na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego.

Absolwent Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Pracuje jako coach m.in. z podnoszeniem własnej efektywności, wzmacnianiem pewności siebie, budowaniem determinacji do osiągania celów, dbaniem o równowagę życiową, ograniczaniem stresu i planowaniem kariery oraz jako psychoterapeuta wspierając osoby doświadczające trudności psychicznych. Pracuje eklektycznie, korzystając z różnorodnych technik psychoterapeutycznych i coachingowych. W ten sposób stara się za każdym razem dopasować metody pracy do indywidualnych potrzeb osoby. W pracy zależy mu na prawdziwych i trwałych efektach u klientów, dlatego opiera ją o wiedzę naukową. Od lat zafascynowany psychologią i jej zastosowaniami we wprowadzaniu zmian. Przekuwa najnowsze badania naukowe w praktykę, by służyły budowaniu lepszego życia. Na Wydziale Psychologii Uniwersytetu zajmuje się badaniami naukowymi nad uwarunkowaniami siły woli oraz prowadzeniem zajęć dotyczących m.in. psychologii motywacji i coachingu wielopoziomowego na studiach magisterskich i podyplomowych.